Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 21.11.2018, 07:33

Старокостянтинівський міський Центр дитячої та юнацької творчості

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 30
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка психолога

Особливості роботи практичного психолога

 

Практичний психолог –Луцюк Марина Олександрівна

Стаж роботи за спеціальністю – 3 роки.

Освіта – вища. Кам'янець-Подільский національний університет ім. І.Огієнка, кваліфікація – практичний психолог.

За цей час сформована та узагальнена нормативно-правова документація психологічної служби закладу. У своїй роботі практичний психолог МЦДЮТ керується Законом України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Положенням про позашкільний навчальний заклад, етичним кодексом психолога, конвенція ООН про права дитини. Адміністративно практичний психолог безпосередньо підпорядковується керівнику позашкільного навчального закладу, який затверджує його плани роботи та статистичні звіти (згідно з листом Міністерства освіти і науки України від 27.08.2000 № 1/9-352 щодо планування діяльності, ведення документації і звітності всіх ланок психологічної служби системи освіти України).

Основна проблема над якою працює практичний психолог закладу - дитяча обдарованість. Зміст роботи з обдарованими дітьми включає ряд завдань, а саме: сприяє розвитку кожної особистості; виявлення обдарування кожної дитини і максимально сприяти їхньому розвиткові. Робота спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визнанні.

Метою психологічної служби МЦДЮТ є виявлення та розвиток як творчого потенціалу гуртка в цілому так і індивідуально-психологічних здібностей.

 

Напрямки роботи з вихованцями та педагогами:

 

- Психолого-педагогічний супровід процесу адаптації.

- Діагностика пізнавальної сфери вихованців.

- Діагностика професійних інтересів

- Діагностика обдарованості та здібностей дітей

- Профілактика адиктивної поведінки дітей

- Превентивне виховання

- Діагностика професійної компетентності педагогів

- Пропаганда здорового способу життя

- Розвиток особистої зрілості та соціальної компетентності закладу

- Надання рекомендацій та роз’яснень

Основні завдання психолога:

 

Практичним психологом вирішуються наступні завдання

Щодо гуртківців:

1. Виявлення інтересів, нахилів, здібностей та обдарувань дитини;

2.Експерементально-психологічне обстеження дітей

3. Створення оптимальних психологічних умов для розвитку творчого потенціалу гуртківців, чия обдарованість на даний момент може бути ще не виявленою;

4. Розвиток уяви, запам’ятовування та творчого мислення дитини;

5.Сприяння формування психологічної культури дітей в позашкільному закладі.

6.Розвиток пізнавальної сфери дітей.

7.Корекція агресивності, імпульсивності та тривожності.

Щодо педагогів закладу:

1. Ознайомлення керівників гуртків з психологічними особливостями роботи з обдарованими гуртківцями;

2. Надання рекомендацій щодо педагогічного спостереження та діагностики за вихованцями;

3. Сприяння формуванню психологічної культури керівників гуртків.

4. Допомога в проведенні різноманітних конкурсів, виставок, концертів, які допоможуть гуртківцям проявити свої здібності.

5. Спостереження та діагностика дітей з девіантною поведінкою.

Невід’ємною частиною роботи психолога позашкільного закладу є взаємозв'язок з батьками та керівниками гуртків. Саме вони, перед усім, повинні підтримувати дитину та направляти її здібності в потрібне русло. Тому в закладі систематично ведеться робота в даному напрямку. Проведення семінарів, бесід та консультацій, забезпечення батьків та педагогічного складу ПНЗ «Зміна » необхідною методичною літературою.

Графік роботи практичного психолога

 

Дні тижня

Інтервали робочого часу

Понеділок

09:00 – 18:00

Вівторок

09:00 – 18:00

Середа

09:00 – 18:00

Четвер

09:00 – 18:00

П’ятниця

09:00 – 18:00

 

Поради психолога батькам:

Десять заповідей батькам


1. Не навчайте тому, у чому ви самі не обізнані. Щоб правильно ви­ховувати, треба знати вікові та інди­відуальні особливості дитини.
2. Не сприймайте дитину як свою власність, не ростіть її для себе.
3. Довіряйте дитині. Залишайте за нею право на власні помилки, тоді ди­тина оволодіє вмінням їх самостійно виправляти.

4. Не ставтеся до дитини зневаж­ливо. Дитина повинна бути впевнена в своїх силах, тоді з неї виросте відпові­дальна особистість.

5. Будьте терплячими. Ваша не­терплячість — ознака слабкості, показ вашої невпевненості в собі.

6. Будьте послідовними у своїх ви­могах, але пам'ятайте: твердість лінії у вихованні досягається не покаранням, а стабільністю обов'язкових для вико­нання правил, спокійним тоном спілкування, неквапливістю і послідов­ністю.
7. Вчіть дитину самостійно прий­мати рішення і відповідати за них.
8. Замініть форму вимоги «Роби, якщо я наказав!» на іншу: «Зроби, тому що не зробити цього не можна, це корисно для тебе і твоїх близь­ких».
9. Оцінюючи дитину, кажіть їй не тільки про те, чим ви невдоволені, а й про те, що вас радує. Не порівнюйте її з сусідською дитиною, однокласни­ками, друзями. Порівнюйте, якою во­на була вчора і якою є сьогодні. Це допоможе вам швидше набути батькі­вської мудрості.

10. Ніколи не кажіть, що у вас не­має часу виховувати свою дитину, бо це означатиме: мені ніколи її любити.

Завжди пам'ятайте: ми виховуємо дітей власним прикладом, системою власних цінностей, звичним тоном спілкування, ставленням до праці та дозвілля.

 

Поради молодому педагогові:

  1. Прагніть, щоб ваше спілкування було відвертим. Станьте йому другом, наставником.
  2. Заходьте в аудиторію з посмішкою. Довідайтесь про настрій і підтримайте, якщо комусь сумно.
  3. Вмійте радіти маленьким успіхам своїх учнів і співпереживати їхнім невдачам.
  4. Прагніть до того, щоб ваші уроки не стали шаблонними, проведеними «за трафаретом».
  5. Пам’ятайте, що дитині має бути цікаво на твоєму занятті. Тільки тоді, коли дитині цікаво, вона стає уважною.
  6. Не вимагайте від вихованців «ідеальної дисципліни».
  7. У спілкуванні з батьками своїх вихованців пам’ятайте, що їхні діти – найдорожче в житті цих дорослих людей. Будьте тактовним, знаходьте потрібні слова.
  8. Не бійтеся вибачатися, якщо виявитесь неправим. Ваш авторитет в очах вихованців тільки зросте. Будьте терплячим до їхніх помилок.
  9. Несіть дітям добру енергію й завжди пам’ятайте, що вихованець – це не посуд, який потрібно наповнити, а смолоскип, який потрібно запалити.

 

Поради щодо встановлення довіри між проблемними дітьми та керівником гуртка:

1. Уважно вислухайте дитину, прагніть до того, щоб вихованець зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте і показуйте свого страху. Відносьтесь до нього серйозно, з повагою.

2. Запропонуйте свою підтримку і допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблема) тимчасові і швидко пройдуть Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.

3. Зацікавтесь, що саме турбує вихованця.

4. Впевнено спілкуйтесь з дитиною. Саме це допоможе їй повірити у власні сили. Головне правило в роботі з дітьми – не нашкодь!

5. Використовуйте слова, речення, які будуть сприяти встановленню контактів: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.

6. В розмові з вихованцем дайте зрозуміти йому, що він необхідний і іншим і унікальний як особистість. Кожна людина незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.

7. Недооцінка гірша ніж переоцінка, надихайте дитину на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряйте і викликайте довіру в неї.

 

 

"Сучасні методи арт-терапевтичного спрямування"

29.01.2013 міський Центр дитячої та юнацької творчості зустрічав психологів освітніх закладів міста, адже тут відбулося засідання методоб»єднання практичних психологів на тему: "Оздоровчі технології терапевтичного спрямування"

На методоб»єднанні розглядалися сучасні методи арт-терапевтичного спрямування. На  сьогоднішній день, саме цей напрямок є найбільш ефективним і при цьому м’яким способом вирішення великої кількості психологічних проблем. Однією з переваг арт-терапії є повна відсутність протипоказань. Це найдавніша та природна форма корекції емоційного стану, якою можна користуватися для зняття накопиченої психічної  напруги, для того, щоб заспокоїтися чи просто зосередитись. Творчість як дитини, так і дорослого, реалізована у процесі арт-терапії, дає можливість висловити та відтворити внутрішні почуття, переживання, сумніви, конфлікти та сподівання, у символічній формі переживши ще раз важливі події, адже спонтанна образотворча діяльність здатна виражати  неусвідомлювальний зміст психічного життя. Потрібно сказати також про те, що арт-терапія сприяє поліпшенню пам»яті, розвитку мислення, уваги,а також здатності прийняття рішень.

Існує багато видів арт- терапії, це і музикотерапія, танцювальна терапія, драмотерапія, казкотерапія, бібліотерапія, пісочна терапія, маскотерапія, етнотерапія, ігротерапія, кольоротерапія, фототерапія,  оригамі.

Більш детально на методоб»єднанні, про арт-терапію, як лікування мистецтвом розповіла практичний психолог МЦДЮТ Артемчук Т.І.  Досвідом використання у своїй роботі пісочної терапії поділилася практичний психолог ДНЗ №5 Ніконішина О.М. Про музикотерапію, як ліки, які слухають, розповів практичний психолог ЗНЗ №6 Наконечний О.В.. Методами використання у своїй роботі казкотерапії поділилася практичний психолог ЗНЗ №8 Сидорук Н.Є. Підсумком методоб»єднання став тренінг по арт -терапії на тему: «Пізнай себе», проведений психологом МЦДЮТ Артемчук Т.І.

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ В МЦДЮТ

Артемчук Т.І., практичний психолог МЦДЮТ

Позашкільні навчальні заклади суттєво відрізняються від більшості навчальних закладів як за своїми функціями, так і за структурою. Головна специфіка нашого закладу полягає в добровільному відвідуванні, що в свою чергу створює сприятливі умови для діяльності психологічної служби. ПО-ПЕРШЕ, завдяки цьому зростає ймовірність дотримання конфіденційності роботи психолога, чого не можна забезпечити в інших навчальних закладах. ПО-ДРУГЕ, звернення дітей до послуг психолога є винятково добровільним і не спричинене настійливими рекомендаціями педагогів. ПО-ТРЕТЄ, участь дітей у роботі психологічної служби нашого закладу (тренінги, психологічний гурток, рольові ігри, семінари) обумовлена тільки їхніми інтересами і зацікавленістю. Основною метою та завданням психологічної служби є: Забезпечення сприятливих психологічних умов для творчого розвитку особистості гуртківців різних вікових категорій, виявлення і цілеспрямований розвиток їх творчих здібностей в обраній сфері діяльності, надання їм допомоги у професійному самовизначенні; підвищення рівня та якості навчально-виховної роботи шляхом індивідуального та особистісного підходу до вихованців нашого закладу. Для досягнення цієї мети я, як психолог, координую свої дії з керівництвом закладу, педагогічним колективом та батьками гуртківців. Психологічна служба здійснює свою роботу в таких напрямках: • психодіагностичне обстеження • консультативно-методична робота • корекційно-розвивальна робота • гурткова робота • психологічна просвіта • діагностична робота серед учнівського та педагогічного колективу. Наш заклад активно зацікавлює та залучає батьків до виховного процесу та співпраці. З кожним роком довіра батьків до нашого закладу і колективу, який в ньому працює – збільшується. Станом на 2011р. 87% опитаних батьків, шляхом анкетування, вважають, що ЦДЮТ є запорукою подальшого соціального становлення їхніх дітей, 9% сподіваються, що так станеться, 3% батьків не змогли визначитися, що є свідченням їхньої недостатньої обізнаності з діяльністю нашого закладу. Неабияку роль в психологічній службі нашого закладу відіграє психологічна просвіта, до якої входять тематичні стенди, інформаційні буклети, робота з молодими та новоприбулими педагогами, відвідування психологом занять упродовж року з метою визначення рівня психологічної комфортності і співпраці педагога з учнями. Накопичено велику кількість практичного матеріалу, пов‘язаного з впровадженням різноманітних тематичних тренінгів, консультацій, роботи в групах. Усім цим ми готові ділитися на сторінці психолога нашого сайту. Аналіз роботи показав, що з кожним роком збільшується відсоток звернень до практичного психолога як керівників гуртків так і вихованців і їх батьків, Це говорить про підвищення значущості практичного психолога, про необхідність його діяльності в позашкільному навчальному закладі.
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2018
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz